SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI: 730-009-389
Menu

Okulary Ray-Ban ciekawostki i modele „kultowe”

Okulary Ray-Ban ciekawostki i modele „kultowe”

Okulary Ray-Ban ciekawostki i modele „kultowe”

Kultowe Raj-Ban-y są znane na całym świecie. Jej produkty, nawet pomimo upływu lat, nie wychodzą z mody dzięki klasycznemu wyglądowi i legendarnej trwałości. Więcej uwagi postanowiłem poświęcić modelom szczególnie chętnie noszonym. Opiszę każdy z nich, zwrócę uwagę na cechy, które go wyróżniają. Napiszę też jak to się stało, że zaczęły powstawać okulary Ray-Ban. Podzielę się też kilkoma ciekawostkami.

Kilka słów o marce Ray-Ban.

Firma została założona w 1937r. przez przedsiębiorstwo Bausch&Lomb, w tym samym roku została również zarejestrowana nazwa Ray-Ban jako znak towarowy. Jednakże, pierwsze okulary tej marki powstały tok wcześniej na zamówienie amerykańskich sił powietrznych. Generał MacCread'y potrzebował dla swoich pilotów okularów chroniących przed refleksami na gładkich powierzchniach i poprawiającymi ostrość widzenia. Tak właśnie powstały słynne po dziś dzień Aviatory Ray-Ben. Pierwsze Aviatory miały plastikową ramkę, która okazała się nietrwała dlatego obecnie jest ona metalowa. Po tym sukcesie na rynku pojawiły się kolejne modele: Shooters, Wayferer, Smart Set, Olympian, Balorama, Clubmaster i woele innych.

Warto podkreślić, że marka Ray-Ban to zawsze nowoczesność i innowacyjne a nawet rewolucyjne rozwiązania. Pozwala to przez cały czas wprowadzać produkty, które jeszcze lepiej spełniają oczekiwania wymagających klientów. Obecnie wytwarza kilka rodzajów soczewek zapewniających, oprócz wysokiej ostrości widzenia, odporność na uszkodzenia mechaniczne, zarysowania i zmatowienia. Są one dostępne w kilku kolorach aby zapewnić klientom jeszcze większy wybór. Soczewki posiadają solidne metalowe oprawy,. Ray-Ban do produkcji opraw wykorzystuje również wysokiej jakości plastik a nawet karbon. Ostatnio w ofercie pojawiły się okulary składane, kore są wygodne w podróży gdyż zajmują mało miejsca. Są one jak zwykle w wielu fasonach i wersjach kolorystycznych. Od 1999r. Właścicielem Ray-Ban jest koncern Luxottica Group, który odkupił ją od Bausch&Lomb za kwotę grubo przekraczającą miliard dolarów. Okulary tej marki są kultowe, noszą je celebryci i największe gwiazdy. Często bywają rekwizytami w filmach dlatego stają się znakiem rozpoznawczym głównego bohatera. Np. w filmie „Top Gun” Tom Cruise, jako pilot, nosił kultowe Aviatory Ray-Ban. Z kolei model Myflower zyskał rozgłos po premierze „Śniadania u Tiffany'ego” czy „Blues Brothers”.

Kultowe Ray-Ban, nie wiadomo od czego zacząć.

Osoby interesujące się modą i stylem nie będą zaskoczone, że mowa i Aviatorach, Wayfarer i Clubmaster. Są one najczęściej wybierane z całej oferty ze względu na klasyczny, uniwersalny fason pasujący do większości kształtów twarzy i typów urody.

Aviator – jak już wspomniałem powstał w 1936r. na zamówienie wojskowe. Szybko okazało się, że plastikowe oprawy nie wytrzymują ciężkich warunków panujących w samolotach dlatego zmieniono je na metalowe, które są odporniejsze i lepiej się prezentują. Wąskie metalowe oprawy utrzymują duże soczewki w kształcie kropli. Zasłaniają dużą część twarzy zapewniając duże kąty widzenia i dobrą ostrość. Są bardzo uniwersalne i dobrze się kojarzą, głównie za sprawą filmu Top Gun. Po prostu trzeba je mieć.

Wayfarer – trafiły do sprzedaży w 1952r. a zyskały sławę również dzięki filmom. Są bardziej kanciaste i masywniejsze przez co bardziej wyraziste. Gruba zauszniki i oprawy zwracają uwagę kontrastując z karnacją. Prostokątne soczewki dopełniają całości. Pasują do każdej twarzy należy jednak starannie dobrać wielkość aby nie zaburzać proporcji twarzy. Przez pewien czas wyszły z mody natomiast teraz powracają na fali modnego retro-designu.

Clubmaster – Przepiękne, stylowe okulary, wykonane z plastiku. Natomiast dolna część opraw jest wąska i wykonana z metalu przez co sprawiają wrażenie lekkości. Szczególnie upodobali je sobie mężczyźni gdyż zachowują kanciasty, wyrazisty kształt. Nadają się na wszelkie okazje i zawsze dobrze świadczą o właścicielu. Oczywiście firma Ray-Ban zadbała o promocję jak zwykle w kinie. Nosił je Kevin Costner w „JFK”, zobaczymy je również we „Wściekłych psach” i „Złap mnie jak potrafisz”. Ponadczasowy styl i elegancja nigdy nie wychodzą z mody dlatego musisz je nieć w swojej garderobie.

Ciekawostki:

  • nazwa firmy to połączenie dwóch słów oznaczających „promień: i „zakręt” - Ray-Ban,

  • najsłynniejszą kampanią reklamową marki jest „Never Hide”. Nawołuje ona do zerwania ze stereotypami i znalezienia odwagi aby pokazać się światu w nowych okularach – Ray-Ban

  • od 2004r. firma współpracuje z Lucky Strike BAR Honda – teamem Formuły 1

  • dla uczczenia 75 rocznicy powstania firmy stworzono unikatowy model Aviatorów: okulary Raj-Ban Aviator Folding Ultra. Niektóre elementy są pokryte 22 karatowym złotem i mają zawias umożliwiający złożenie.

  • Produkty marki Ray-Ban są jednymi z najczęściej podrabianymi towarami na świecie.