Poza wielkim widowiskiem, aferami, łzami i całym pięknem sportu Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro to również święto mody sportowej i doskonałe miejsce żeby zaprezentować swoją markę, kolekcję czy nowe technologie w dobrym świetle. Swoją okazję świetnie wykorzystała firma Oakley. Na którą dyscyplinę nie spojrzeć, widzimy niemalże tylko okulary Oakleya. Wynika to z wieloletniego przyzwyczajenia do marki, jej wysokiej jakości i ciekawego designu. Ale poruszenie wywołała również kampania reklamowa oraz sama kolekcja olimpijska marki.
Specjalnie na potrzeby Igrzysk Olimpijskich Oakley stworzył linię okularów nawiązującą do kolorów imprezy jak i ich koloru używanego w 1980 roku. Jest to Green Fade – właśnie w tej kolorystyce zostały stworzone okulary na Rio. Jest to seria najpopularniejszych modeli sportowych, z ręcznie malowanymi oprawkami i soczewkami typu PRIZM. Dużo ekscytacji wywołała metoda barwienia soczewek na kolory, które mają blokować przepływ niektórych fal słonecznych. Przez co poprzez zastosowanie odpowiedniego koloru można pomóc zawodnikom w widzeniu boiska, linii, przeciwników etc.
Na warsztat zostały wzięte modele EV ZERO, RADAR EV, FLAK 2.0 XL, RADARLOCK, JAWBREAKER, FROGSKINS i CROSSLINK ZERO. W okularach zostały użyte soczewki wykonane z plutonitu, jednego z najczystszych optycznie materiałów na świecie. Jest to soczewka, która nie powoduje żadnych zniekształceń rzeczywistości, oddaje obraz widziany przez oko.
Dodatkowo soczewki w wersjach olimpijskich wyposażone są w technologię PRIZM. Powoduje ona ożywienie kolorów i uwydatnienie kolorów. Pokazuje rzeczy, których nie zauważylibyśmy gołym okiem. Amerykańska triatlonistka Gwen Jorgensen zauważa, że po ściągnięciu okularów świat wydaje się bardziej matowy. Oakley w swojej ofercie posiada 8 różnych rodzajów soczewek PRIZM, w tym jedną przeznaczoną na śnieg. Tak więc w Rio mamy okazję oglądać pozostałe osiem wersji. Każda z nich przystosowana do stosowania w innych warunkach, na innych powierzchniach.
Gwen Jorgensen konkuruje w soczewkach Prizm Road. „Jeżdżę na mocno zadrzewionym terenie i nagle wjeżdżam na czarny asfalt, potrzebuję soczewki i odcienia, który pomoże mi na przekroju tych dwóch środowisk” komentuje zawodniczka.
Natomiast trzy-krotna medalistka IO, amerykańska siatkarka plażowa Kerri Welsh wybrała dla siebie Prizm Pole. Pomogą one zwiększyć widzialność bieli i niebieskiego, dzięki czemu piłka i niebo pozostaną lepiej widoczne.
Ambasadorami kolekcji są:
-
Jenny Rissveds – kolarka górska ze Szwecji
-
Julien Absalon – kolarz MTB z Francji
-
Kerri Welsh – siatkarka plażowa z USA
-
Larissa Franca – siatkarka plażowa z Brazylii
-
Lin Dan – badmintonista z Chin
-
Marco Aurelio Fontana – kolarz MTB z Włoch
-
Marc Cavendish – kolarz szosowy z Wielkiej Brytanii
-
Nino Schurter – kolarz górski ze Szwajcarii
-
Pauline Ferrand-Prevot – kolarka górska z Francji
-
Richard Murray – triathlonista z RPA
-
Talita Antunes – siatkarka plażowa z Brazylii
-
Alison Cerutti – siatkarz plażowy z Brazylii
-
Bruno Schmidt – siatkarz plażowy z Brazylii
-
Bob i Mike Bryan – tenisiści z USA
-
Bubba Watson – golfista z USA